WEKO3
アイテム
Writing Crime: Black Mask and the Conventions of 1920s -1930s Hard-Boiled Fiction
https://kyotogakuen.repo.nii.ac.jp/records/1283
https://kyotogakuen.repo.nii.ac.jp/records/12839ba84be7-be4a-45f2-ae07-8d2e862f4d28
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Writing Crime: Black Mask and the Conventions of 1920s -1930s Hard-Boiled Fiction | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Hard-Boiled | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Black Mask | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dashiell Hammett | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Raymond Chandler | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Joseph Shaw | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dialogue | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Conventions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | James M. Cain. | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10373395 | |||||
著者 |
Bird, Paul
× Bird, Paul |
|||||
著者所属(日) | ||||||
京都学園大学経済学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Department of Economics, Kyoto Gakuen University | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this article is to explore how hard-boiled fiction came to be established as a genre. In the early part of the 20th century, popular fiction was widely distributed in inexpensive, so-called ‘pulp’ magazines, Black Mask being one of the most notable. Some of the key players and their roles so instrumental to the development of the genre will be examined, in particular Black Mask’s then editor, Joseph T. Shaw. Furthermore, the codification and nature of the rules (or ‘conventions’) of the genre will be examined, as will the implications and consequences of establishing these rules on hard-boiled writing as a genre. | |||||
書誌情報 | 巻 22, 号 1, p. 51-65, 発行日 2012-09 |