WEKO3
アイテム
臨地実習のレディネスを高める クリティカルケア看護学援助論演習の計画と実践
https://doi.org/10.20558/0002000197
https://doi.org/10.20558/00020001976e1b6a02-e417-4ac0-ad61-c43722c7b1c1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-03 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 臨地実習のレディネスを高める クリティカルケア看護学援助論演習の計画と実践 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Planning and Practice of Critical Care Nursing Skills Laboratory to Enhance Readiness for Onsite Practice | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 実習 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 演習 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 学生の学び | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 学習効果 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 実習評価 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Practice | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Skills Laboratory | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Student Learning | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Learning Effects | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Practice Evaluation | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.20558/0002000197 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
item_2_source_id_1 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AB00022072 | |||||||||||||||||
item_2_relation_1 | ||||||||||||||||||
関連タイプ | isPartOf | |||||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
関連識別子 | AB00022072 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
関連名称 | 京都先端科学大学健康医療学部紀要 | |||||||||||||||||
著者 |
池上, 理子
× 池上, 理子
× 嶌田, 理佳
× 林, 朱美
|
|||||||||||||||||
item_2_description_10 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | 要 旨 迅速な看護問題の同定と即時性のある看護実践を展開できる能力の育成を目指して,今年度,クリティカルケア看護学援助論演習で展開する看護過程および看護実践の授業内容の大幅な改変に取り組んだ.具体的には,クリティカルケアの特徴である対象の急激な変化を捉えるトレーニングや対象の機能変化に応じた看護ケアの検討などの課題を設定した.また,学生主体のアクティブラーニングで演習全体を進行できるように事前学習を工夫し,グループワーク中心の授業設計を試みた. これにより,学生達は積極的にグループワークに参加し課題に取り組むことができた.結果として,学生達は各授業回の到達目標を概ね達成できたと評価できる. |
|||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
item_2_description_11 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Abstract To develop the ability to quickly identify nursing problems and an immediate nursing practice, this year, we undertook a major modification of the course content of the nursing process and practice developed in the critical care nursing skills laboratory. Specifically, we set tasks such as training to grasp rapid changes in patients, which is a characteristic of critical care, and to think about nursing care in response to changes in the subjects’functions. In addition, we devised prior learning and attempted to design a class centered on group work so that the entire exercise could be conducted for a student-centered active learning experience. This allowed the students to actively participate in group work and work on problems. Therefore, it can be evaluated that the students generally achieved the objectives of each class session. |
|||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 京都先端科学大学健康医療学部紀要 en : Bulletin of the Faculty of Health and Medical Sciences, Kyoto University of Advanced Science 巻 10, p. 11-16, ページ数 6, 発行日 2025-03-31 |
|||||||||||||||||
item_1702879049583 | ||||||||||||||||||
出版者 | 京都先端科学大学健康医療学部研究会 | |||||||||||||||||
言語 | ja |